2011年1月26日星期三

金色的十字架

約17 : 21 使他們都合而為一。正如父你在我裏面,我在你裏面,使他們也在我們裏面,好讓世人信是你差我來的。

主耶穌在最後晚餐中末次為門徒向天父有以上的說話。
啓3 : 21 得勝的,我要賜他在我寶座上與我同坐,就如我得了勝,在我父的寶座上與他同坐一般。

享主的筵席,是為了討神的喜悅,格外勞苦,過著悲慘失去人生樂趣的生活?

基督徒生活的概念。
有認為為主而活會喪失世上歡樂過苦修的生活,要忍受許多不愉快及苦難。

亦有認為在主內過著滿足,無憂無慮快樂的日子。

那么究竟,我們面對一個怎樣的呼召?

從一篇「效法基督」2卷11章中有以下撮錄回應:
「第十一章 愛慕耶穌十字架者為數極少」
『許多人渴想安慰、愛慕天國、愛神跡,在平安無患五餅分二魚的時候,愛耶穌想與它一同坐享筵席讚美祂,當要刻苦禁欲分擔憂患,追隨/背負十字架的羞辱,飲苦杯時門徒也四散。當上主若稍微離開他們一時,就要發生悲歎/沮喪灰心........

人若捨棄了他的一切所有,這並不算什麼。
他若努力悔改,也還是小事。
若盡得天下的知識,仍舊還算不得什麼。
即使他有高尚的德行,熱心的靈修,他也還缺乏許多,其中尤其是有一件事是他最必要的。
那是什麼?那便是丟棄一切,而且完全超越自己(參太16:24),不留絲毫愛這念。
當他做完了一切自知所該做的事,他應想他並沒有做什麼。

....真理的主曾這樣教訓我們說:“你們作完了一切所吩咐的,只當說:‘我們是無用的僕人’”(路17:10)...』

回應:
然而從「奴僕的信」是效主作忠僕,漸次有「兒子的信」体會天父的慈愛;當主說:「你們若遵行我所吩咐的,就是我的朋友了。 」約15:14 ,那么又進入「朋友的信」,當主說得勝的一同坐席,又是「得勝的信」

在世我們有苦難,每人都面對肉身的病痛,攻克己身自然又会受死己之痛、生離死別,但信主者在任何境況中有主同行,完全交託,主說「 凡勞苦擔重擔的人可以到我這裡來,我就使你們得安息。」 (太 11:28)「因為我的軛是容易的,我的擔子是輕省的。」 (太11:30)苦難的+字架背後是榮耀、復活大能、得勝的主。

(另,幻想:合上眼,打開書,書中發出金光,頁中的光变成金色的十字架,原來是「效法基督」「第十一章 愛慕耶穌十字架者為數極少」看此文久又得另一頁「靈歷指引」.54-55互相呼應:魂與神同享主筵,就是我的,我是主的...(內中有一句經文:約17.21))

2 則留言:

  1. 路 加 福 音 Luke

    9:22 Saying, The Son of man will undergo much and be put on one side by the rulers and the chief priests and the teachers of the law, and be put to death, and on the third day he will come back to life.
    9:23 And he said to them all, If any man has a desire to come after me, let him give up all, and take up his cross every day, and come after me.

    9:22 又 說 、 人 子 必 須 受 許 多 的 苦 、 被 長 老 、 祭 司 長 和 文 士 棄 絕 、 並 且 被 殺 、 第 三 日 復 活 。
    9:23 耶 穌 又 對 眾 人 說 、 若 有 人 要 跟 從 我 、 就 當 捨 己 、 天 天 背 起 他 的 十 字 架 來 、 跟 從 我 .

    Lord Jesus reminds us to follow Him on the path of the Cross. Take up the cross of ourselves and follow Him, like what He did, closely, without looking back and reservation of self.

    Now, the challenge for us is: how much we are willing to understand what the Cross means in God and how far we wish and willing to take, carry and bear in the journey of Cross?

    After all, if the Cross is light weight, golden with no hassle and bustle, should we carry it, wear it and show it without hesitation? Or if the Cross is heavy weight, wooden with suffering and prosecution like Lord Jesus, we would go for the alternative journey of the Cross we prefer, make and pursue.....

    If we open our eyes and go through the whole Bible, it shows many splendid and great stories of the Cross carried by godly people such as Godly Prophet Moses, King David, Prophet Jeremiah, Apostle Paul, etc. What kind of life story they tell us? A wooden Cross or golden Cross for their life on the earth.

    Finally, we do not have Cross in the Heaven. We only have throne of God to share with the glory, victory and power of the God in the eternity of Kingdom of Heaven.

    Halleluiah. Praise to the Lord, King of Kings, Lord of Lords.

    May our loving God help us, teach us and encourage us to follow Him, taking the life example of the Cross like Lord Jesus Christ. In the measurement of the Cross, we are so little, poor and inadequate, falling far behind and away from the Lord of the Cross. Amen.

    Can we comment and judge the other for bearing of Cross? We can encourage with one another. In term of Cross, only God can make judgement and give the reward of life to the winner and faithful followers in Him.


    Peter

    回覆刪除
  2. 真是不知怎樣回應。

    但可以是+字架的延續篇:

    當主要背負十字架千萬不要攔阻衪,當彼得說主啊千萬不可時,主卻反對彼得,因主要按上帝的意思去行畢全程、不是體貼人的意思。受死,三天後復活。(太16.22-24)

    另又要門徒自己背自己的+字架,才配作主的門徒。(太:10:38, 路:14:27)各人的+字架都不同。門徒的
    「軛是容易的,擔子是輕省的」想必門徒自己的+字架不会太重罷。

    回覆刪除