2010年4月18日星期日

美哉主耶穌

http://www.christianstudy.com/data/hymns/text/life065.html

詩集:生命聖詩,65
美哉主耶穌,宇宙萬物主宰!真神甘願降世為人;
我心所景仰,我靈所尊崇,是我榮耀,冠冕,歡欣。

青翠的草地,森林倍加美麗,全都披上彩艷春衣;
耶穌更美麗,耶穌更聖潔,能使愁心歡唱不已。

明麗的陽光,月亮倍覺清朗,繁星點點燦爛閃耀;
耶穌更輝煌,耶穌更皎潔,天使榮光不足比較。

榮美的救主,統管萬國萬民,祂是神子又是人子;
榮耀與尊貴,頌讚與崇敬,都歸耶穌永不止息。

親愛的主耶穌,求袮則耳聽我的禱告,祢創造之美非筆默能形容,
有美麗的音符與樂韻、並美妙的舞步、祢的聖民又美又善,都是祢手所創造的,
我們的罪與有限,更顯祢的公義與完全,因祢的明亮皎潔,連天使也有瑕玼。
祢的公義如日之中天,祢的光明如月的盈亮,
祢的道路在我面前正直,一切美好的意念都從袮而來,
願我們都全敬畏祢的心在祢的聖殿下拜,
一切榮耀與尊貴,頌讚與崇敬,都歸耶穌永不止息。
美哉主耶穌! 阿們

BEAUTIFUL SAVIOUR
Fair is the sunlight; fair is the moonlight, and all the stars in heaven above.
Jesus shines brighter; Jesus shines purer and brings to all the world His love.

Fair are the meadows, fair are the woodland robed in the flowers of blooming spring.
Jesus is fairer; Jesus is purer, He makes the sorrowing spirit sing.

Beautiful Saviour! Lord of the nations! Son of God and Son of man!
Glory and honor; praise, adoration, now and forever more be Thine! Amen.

沒有留言:

發佈留言