2010年6月4日星期五

痛,能夠分享嗎?4 JUNE 2010

最近聽到家人們身体有不同大小的病痛。

今天家人KC.HO來電說身患重病,是生胆石,在胆管內,有生命危險,要為他祈禱。

為這事,在此分享同病相憐的痛,這經歷只作參考用。

數年前某天,我感到腰背很痛,行每一步、上車落車、上床下床,痛到睡不著,經歷了一個月。

背背包很像有一個腫瘤頂着在右腰背。我感到自己像老人家,某天趕車,老婆說我行得慢,可否跑,才透露我很痛,我不想說,因為「痛」不是用來分享的。

這是一個訊號:「有病」;這帶出一個「胆石」痛症。

不久經驗身才發覺我有很多大小不一的「胆石」,亦有不致命的病痛。

便經歷了漫長3年的運動與食療,無需食藥,也有為此許願。(兒時,我也曾經為讀書考試許願。)

但此次許願是「身體健康」。非常時期是用非常之法,然而可以温和的便用温和之法。

經驗查後,那時,我己經行走不怎痛了,但那些石仍頂着在右腰背/則。問醫生可否動手術割除,不怎痛,便無需做了。(留意,若惡化,便即時處理;等候與觀察病情的方向,变好或变壞。)

假若,感到痛,可以比一個短時限給它,因為它告訴我們,需要處理我們的身体。

可能是我們無做運動,無消耗,生活方式不對,飲食方面,環境,壓力,休息不足,睡眠的問題。(年紀老要接受病痛。)

忍一忍,清理一下身心靈,在神面前潔除自己的罪,當要愛惜自己的身体,因他是主的殿。

到今時,並無驗胆石,因無痛,那個頂着在右腰背/則的身內的裏西無了,感覺良好。

我曾一個月行路像老人家,但現在卻「如鷹返老還童」,當然是感謝我的神。

衪給我三年清心的身体操練,由身体操練,領悟恆心的屬靈的操練。

雖然說「操練身体益處還少,唯獨敬虔凡事都有益處」,這不代表身体操練是小事。

年青人都要上体育堂,年長的更加要運動。

身体操練是大事,更何況是內心和至偉大的神的事呢!

最後要說,既然快樂是可以分享,痛苦也是可以分擔一點的,雖然減不了別人的痛楚,但可以彼此代求,凡事禱告祈求和感謝賜人出人意外平安的神。

病痛之時或會說:
詩39:9 因我所遭遇的是出於你,我就默然不語。
現在則勉之:
箴17:22 喜樂的心乃是良藥;憂傷的靈使骨枯乾。

3 則留言:

  1. 每人都有一些痛苦的經歷,而這經歷都使人學到些工課,這工課預備人生命的提升。

    FC

    回覆刪除
  2. I think pain can share in heart but not on body. If I am suffering from body pain, I think my wife can understand my pain deep in her heart because of her deepest love in me. Pain does not only come from the body. The greatest pain in fact comes from the heart. So, that is why the most wisdom king, Solomon, suggests,

    Proverbs
    17:22 A cheerful heart brings good healing, but a crushed spirit dries up the bones.
    箴17:22 喜樂的心乃是良藥;憂傷的靈使骨枯乾。

    I 100% agree with this statement as I am one of the survivors going through the tough life journey of pain and dangers in life. Then, what makes me existent and survive up till now?

    This is totally the God’s grace through lots of prayers, known or unknown to me, in love of God. Later on, I find that so many prayers in various places have sent their requests to the merciful God in silence behind me, day by day, month after month, year to year, without my knowledge and notice from my eyes and ears.

    Prayer to the God in name of Jesus never fails. This is the faithful and trustworthy promise given by our Lord Jesus Christ. For lots of unbelievers, prayer to the Lord means nothing and useless to them because they do not know and accept our living God has unlimited power, amazing grace and unbound love.

    John
    14:13 And I will do whatever you ask in my name, so that the Father may be glorified in the Son. 14:14 If you ask me anything in my name, I will do it.
    14:27 “Peace I leave with you; my peace I give to you; I do not give it to you as the world does. Do not let your hearts be distressed or lacking in courage.

    14:13 你們奉我的名無論求甚麼,我必成就,叫父因兒子得榮耀。
    14:14 你們若奉我的名求甚麼,我必成就。
    14:27 我留下平安給你們;我將我的平安賜給你們。我所賜的,不像世人所賜的。你們心裏不要憂愁,也不要膽怯。

    Arthur, do you know that in your weakest time of sickness and darkness in pain and lost, both my wife and myself, my sister and my Mum have continued to pray for you in the God’s grace and love. At that time, we know only God could save you and lead you and your wife back to His sheepfold of peace. Thank and praise the God, now, we know our faithful prayer comes true and works much more than we expect both physically and spiritually in you.

    My advice to anyone who has pain and sickness in their life – God is our life saviour and believes in God will surely save us from all our troubles, pains and dangers in God’s time, grace, love and provision in the promise of Jesus Christ and as witnessed by Apostle Paul below.

    Philippians
    4:6 Do not be anxious about anything. Instead, in every situation, through prayer and petition with thanksgiving, tell your requests to God. 4:7 And the peace of God that surpasses all understanding will guard your hearts and minds in Christ Jesus.
    4:6 應當一無掛慮,只要凡事藉著禱告、祈求,和感謝,將你們所要的告訴 神。
    4:7  神所賜、出人意外的平安必在基督耶穌裏保守你們的心懷意念。

    回覆刪除
  3. 腓4:8 弟兄們,我還有未盡的話:凡是真實的、可敬的、公義的、清潔的、可愛的、有美名的,若有甚麼德行,若有甚麼稱讚,這些事你們都要思念。

    我們要感謝,為各人代禱與守望的。
    一切榮耀頌讚也必定歸與主父神。
    當我們有所得,卻往往忘記感謝神,也不知道背後各代禱者。

    回覆刪除