2010年10月25日星期一

笑話禱文一則

牧者講道引用刺 蝟的禱告引來發笑,加深我們記憶,醒察自己眼中的樑木,懂得去愛:


《动物园中的祈祷室》 (一)张晓风 著
其中關於 刺 蝟

我感謝你,上帝,因為經過長期的觀察、比較和研究之後,我發覺我是同類刺蝟中刺兒最短的一隻。
我怕極了跟那些乖戾的刺蝟相處,我真不得不從他們中間分別為聖了。唉,你真不敢想像他們有多討厭,我想除了我姓“蝟”以外,他們大概全姓“刺”吧!他們的刺那麼長,誰一靠近就准被刺得混身發顫,唉,唉,和他們共事真是苦死人了——所以我只好做一隻孤獨的刺蝟。
老實說,刺兒能生得像我這麼短,真是很難得的。我想你一定喜歡我比喜歡長針刺蝟多得多吧!你看,我一大清早就來守晨更了,你是我唯一不討厭的物件。
好吧,再見,上帝。從此刻到明天早上,我又將有一段漫長的孤獨。保護我不遇見其他的刺蝟,免得我犯罪,(如果他們把我惹火了,罪過在你不在我,因為我早就通知你了。) 阿門。

來源
http://hi.baidu.com/%BF%BC%C0%AD%CD%C3%CD%C3/blog/item/3353c7f3864fc058342acc41.html


(補充:
路18:9 耶穌向那些仗著自己是義人,藐視別人的,設一個比喻,
路18:10 說:有兩個人上殿裡去禱告:一個是法利賽人,一個是稅吏。
路18:11 法利賽人站著,自言自語的禱告說: 神啊,我感謝你,我不像別人勒索、不義、姦淫,也不像這個稅吏。
路18:12 我一個禮拜禁食兩次,凡我所得的都捐上十分之一。
路18:13 那稅吏遠遠的站著,連舉目望天也不敢,只捶著胸說: 神啊,開恩可憐我這個罪人!
路18:14 我告訴你們,這人回家去比那人倒算為義了;因為,凡自高的,必降為卑;自卑的,必升為高。

或者再深層的義意是學習謙卑。在主眼前謙卑自己正如以下此歌:

HUMBLE THYSELF IN THE SIGHT OF THE LORD
HUMBLE THYSELF IN THE SIGHT OF THE LORD, AND HE SHALL LIFT YOU UP, HIGHER AND HIGHER.

路18.9-14 及
HUMBLE THYSELF IN THE SIGHT OF THE LORD
與以上的禱文原是連貫的訊息)

2 則留言:

  1. Well, this is a very good prayer to the God in term of its intention and desire. I find the author is honest enough in acknowledging her self weakness of short sting, incapability and incompetence to mix with the mainstream community of long sting. She does not want to upset and grumble the others with long sting. What she prays for is to ask the Lord to protect her and help her to avoid the hurt and injury in getting along with her peer of long sting.

    One thing we could learn from her is to have the best personal devotion time with the God earlier in the morning as the first most important and highest priority thing for our day. She does not want to be a long sting as it is so easy to get upset and angry when we get hurt and face with sins.

    Yes, our words in the prayer may be very simple and poor in term of expression and literal structure. But, the most important part of our prayer is our pure honest heart and spirit in God. Have we used our true and full heart in God for His Glory, Holiness, Kindness, Peace, Love and Mercy in our life. Prayer is not only just for us, but also for other too...

    約 翰 福 音 John

    4:23 But the time is coming, and is even now here, when the true worshippers will give worship to the Father in the true way of the spirit, for these are the worshippers desired by the Father.
    4:24 God is Spirit: then let his worshippers give him worship in the true way of the spirit.

    4:23 時 候 將 到 、 如 今 就 是 了 、 那 真 正 拜 父 的 、 要 用 心 靈 和 誠 實 拜 他 、 因 為 父 要 這 樣 的 人 拜 他 。
    4:24 神 是 個 靈 .所 以 拜 他 的 、 必 須 用 心 靈 和 誠 實 拜 他 。

    回覆刪除
  2. 羅 8:26 況且我們的軟弱有聖靈幫助,我們本不曉得當怎樣禱告,只是聖靈親自用說不出來的歎息替我們禱告。

    回覆刪除