2010年3月27日星期六

我的家

我家的大門常關閉了並加上鐵閘,但家內的門全都打開;
房子細小簡陋,但是平實溫暖,並很舒適。

家裏多窗,空氣清新,充滿了光線;
走廊足夠兩個人通過,並不漂亮;

外牆潔淨,裏牆也是簡單,無掛畫與裝飾,因我不愛望著牆壁;
天花不高也無燈飾,我也不愛看著天花板;
我總愛往窗外望,看雲看鷹看日出與日落....

地板有些凹凸不平,並很陳舊等待修補,但尚可信賴;
衛生間是潔淨衛生,也是我的經理室;

椅子並不豪華但極之舒適;
家裏沒種有花,户外卻有一草坪,也有很多樹木。

我家完全不做菜,但早午晚都有丰富的供應。
家裏沒有酒,因我不懂得分酒的味道,也完全不喝酒。
家裏無香味劑,但是甜蜜芬芳。

家裏有愛,是無需佔有。
那裏與我的家人一起,那裏便是我的家了。

我的朋友不多,但盡都誠實,心裏沒有詭詐。
My home and my friendship is not for sale.

(構思自Peter的My Home)

My Home
My house is spacious but not privileged.
My door is open but not selective.
My corridor is wide but not elegant.

My window is little but not dark.
My wall is simple but not dull.
My floor is flat but not slippy.

My ceiling is low but not boring.
My rest room is peaceful but not messy.
My room is plain but not cold.

My chair is comfortable but not luxurious.
My flower is attractive but not beautiful.
My dish is warm but not gourmet.

My wine is tasty but not spicy.
My friendship is honest but not deceptive.
My heart is loving but not possessive.

My home is sweet but not sour.
Welcome to come and enjoy my sweet home in my little humble house.

沒有留言:

發佈留言